Goście specjalni Forum
Gościem specjalnym pierwszego dnia Forum Designu i Architektury będzie Izabela Małachowska-Coqui partner Coqui Malachowska Coqui Städtebau Landschaftsarchitektur z siedzibą w Berlinie
W ramach pracy biura zajmuje się dziedziną projektowania terenów przestrzeni miejskiej zarówno w zakresie urbanistycznym, jak i realizacji projektów budowlanych.
Szczególnym punktem ciężkości pracy są projekty z partycypacją mieszkańców oraz zadania mające na celu upowszechnianie wiedzy i dyskusję na tematy z dziedziny urbanistyki, architektury i architektury krajobrazu. Od ponad 20 lat management wodami opadowymi stanowi stały element koncepcji projektowanych w pracowni przestrzeni.
Reprezentowała Polskę na IX Międzynarodowym Biennale Architektury w Wenecji w 2004 roku.
Współautorka nagrodzonych projektów m.in. Park Odkrywcy Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Plaza der Encarnation w Sevilli, Osiedle Geisbergstr w Berlinie.
Inicjatorka i organizatorka Warszawskich Rozmów Architektonicznych - cyklu polsko-niemieckich konferencji dotyczących interdyscyplinarnego projektowania miasta.
W 2019 roku nominowana do tytułu „Osobowości 25-lecia“ magazynu Architektura-Murator.
Prowadzi portal tematyczny "projekt Zielone Miasto".
Gościem specjalnym drugiego dnia Forum Designu i Architektury będzie Yuki Ikeguchi wiceprezes wykonawczy i partner
Kengo Kuma and Associates
Temat wykładu: Biophilic Design in Architecture
Naszym celem jest osiągnięcie środowiska architektonicznego i miejskiego jak najbardziej zbliżonego do naturalnego. Biophilic design to nasze podstawowe podejście, w którym każdy projekt przybiera własną formę w odpowiedzi na specyfikę kontekstu, miejsca, kultury i środowiska - Yuki Ikeguchi.
Yuki Ikeguchi dołączyła do Kengo Kuma and Associates w 2002 roku. W 2012 roku została partnerem i wiceprezesem wykonawczym KKAA Paris.
Odegrała kluczową rolę w prowadzeniu wielu dużych projektów za granicą, ze szczególnym uwzględnieniem projektów publicznych i kulturalnych w Europie.
Projekty, którymi kierowała, obejmują:
- The Opposite House w Pekinie,
- The Exchange Market and Library w Sydney,
- Truffer Headquare Office w Vals w Szwajcarii,
- Muzeum Sztuki Nowoczesnej Odunpazari w Turcji,
- Muzeum HC Andersena w Odense w Danii.
Obecnie zarządzana przez nią projekty obejmują Dom Kultury Wody w Kopenhadze i wielofunkcyjny kompleks biurowy Welcome Terrazze Verdi w Mediolanie.
Aktywnie uczestniczy w konferencjach międzynarodowych, wykładach w instytucjach edukacyjnych i kulturalnych.
PROFESSIONAL EXPERIENCE
2001 - 2002 AMP Arquitectos, Tenerife Spain
2002 - Present Kengo Kuma & Associates, Tokyo and Paris
PROJECTS Partner in charge
2019- Terrazze Verdi_ Office complex, Milan, 1st prize international competition
2018- Water Culture House, Copenhagen Denmark, 1st prize international competition
2016-2022 Hans Christian Andersen House of Fairytales, 1st prize international competition
2016-2019 Odunpazari Museum of Modern Art, Eskisehir Turkey
2015 -2019 ACE Hotel Kyoto, Japan
2015 -2022 Truffer stone headquarter office, Vals Switzerland
2015- 2019 The Exchange, Market and Library, Sydney Australia
2013 - 2022 Albert Khan Garden Museum, Paris France, 1st prize international competition
2012 - 2018 V&A at Dundee, UK, 1st prize international competition
2010 - 13 Macdonald public facility complex – general education and sports, Paris France
First prize, international competition
2008 - 12 City of Arts and Culture, Besancon France, 1st prize international competition
2008 - Granada Performing Arts Center, Granada Spain, 1st prize, international competition
Project Manager/ Architect
2005 - 08 The Opposite House Boutique Hotel, Beijing China
2003 - 07 Tokyo Midtown Project D North Building, Tokyo Japan
2002 - 05 Lotus House, private residence, Japan
EDUCATION
Graduated at Pratt Institute of Technology, New York, USA
RESPONSIBLE FOR
Design direction for international projects and competitions
Quality control and inspection for international projects at the execution
OBJECTIVE
Fundamental in my design approach is biophilic design that appeals to our senses, to generate the form of architecture in response to the surroundings, culture, history, and to the life between buildings through in-depth analysis and observations in micro/ macro scales simultaneously.